
🗓 ZATERDAG 22 NOVEMBER 2025: Liverpool aan de Maas Festival 2025 bij de Azijnfabriek!
Op zaterdag 22 november is het weer zo ver, het inmiddels legendarische Liverpool aan de Maas Festival in de Azijnfabriek! Dit jaar weer met jong, aanstormend talent, bands uit de regio, het 25-jarige bestaan van één van Roermonds meest geliefde Limburgstalige bands én een band van weleer die een reunië show speelt. Laat je verrassen door deze geweldige line-up op zaterdag 22 november!
📸 Archief 2024: https://azijnfabriek.nl/liverpool-aan-de-maas-2024_archief/
TIME TABLE
⚡️ 19:00 Doors open
⚡️ 02:00 Closing time
Facebook event:
https://www.facebook.com/events/2230537580693603/
Roermond in Tune Social Media:
Facebook: https://www.facebook.com/roermondintune
Instagram: https://www.instagram.com/roermondintune/
Liverpool aan de Maas Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/LiverpoolAanDeMaas
Azijnfabriek event:
https://azijnfabriek.nl/event/liverpool-aan-de-maas-22-11-2025/
#Azijnfabriek #AEK #Poppodium #Roermond #Roermondcity #Evenement #LiveMuziek #Concert #Festival #LiverpoolAanDeMaas #RoermondInTune #RockcityRemunj #Metal #Folk
VERSLAG
Liverpool aan de Maas – zaterdag 22 november
Liverpool aan de Maas in de Azijnfabriek is na vier jaar een traditie geworden van waar de muziek in Roermond en verre omtrek op het moment staat. Een soort troonrede voor lokale rock n roll. Nieuwe bands, gevestigde bands, kort oprispende reünies en merkwaardig conceptuele acts. De bestuursleden van Roermond in Tune maken het zichzelf niet makkelijk. De energie moet over zes groepen worden vastgehouden terwijl ze zó verschillend zijn. Maar over de loop van het festival wordt duidelijk waarom er voor deze volgorde is gekozen.
KeyCult
Bij KeyCult zit de energie wel goed. Als winnaar van het Ruwe Diamanten festival bliezen ze iedereen omver in Café De King en in de finaleronde hier in de Azijnfabriek was het niet anders. Jeugdige energie, muzikale finesse en bovenal een jaloersmakende eigenheid. De capo van zanger Lars zijn gitaar was bij de opbouw achter de stage verdwenen. Heel natuurlijk en met veel humor bouwt hij dit feitje in de set. Mag iets kleins lijken in het grote geheel, maar zo vloeiend, zo natuurlijk hoe het wordt opgepakt. Dat daarna zanger / gitarist Elmo van Johnny Paimen als menselijke capodaster op het podium zit, beïnvloed Lars ook totaal niet in zijn superbe spel. De dwangbuis van ‘lokale’ band moet nu worden afgeworpen. KeyCult gaat een grote worden!
Midnight Moses
Voor Midnight Moses liggen de ambities waarschijnlijk anders. De drive om groter te worden en zo eventueel de grote podia te gaan vullen is met de jaren verdwenen. Muziek is voor Midnight Moses en rockende uitlaatklep. Dat wil niet zeggen dat de groep ook maar enigszins uitgeblust overkomt. Nee, het gaat er vol op, maar met een swingende volwassenheid en inherente rust. Ruige rock n roll plus een tikkeltje country voor de flair. Bijna zou je verwachten dat de stage zou zijn afgeschermd met kippengaas zodat we de bierflesjes naar de bühne konden keilen. Liefde tonen voor een dik optreden wilde westen stijl. Top!
Sjoerpapier
Tijd om de schoenen uit te schoppen en het wat rustiger aan te doen. Sjoerpapier gooit Roermondse teksten over bekende evergreens en doet dat een heel stuk kalmer vergeleken met de rest. Al 25 jaar zijn de mannen uit het Veld actief, maar blijven trouw aan hun thuis honk met songs over de lokale Albert Heijn en cafe De Velderie. Twee eigen tracks gaan naadloos op in het feest der herkenning. ‘Loat Mich’ vrij naar ‘Laat Mij’ is opvallende genoeg zonder de stevige rock in de rug het meest krachtige nummer in dit optreden.
Amberjacks
In april 2024 nog hier met Pene Corrida staan ze nu aan de vooravond van hun derde album. Met dat besef was het niet gek geweest als Amberjacks de avond had mogen afsluiten. Maar dat was energetisch, zeker gezien Stewie Brick die nog achter de coulissen staan te popelen, niet verstandig geweest. Het is vergelijkbaar met de 2024 editie waar Kelvin Zhero en Phone Home in een soortgelijke positie verkeerde. Amberjacks is Rock met een dikke chocolade hoofdletter. AC/DC, Guns n Roses, Rolling Stones. Vlijmscherpe riffs, bluesy onderstroom, spierballen en ongekende passie. Amberjacks trekt de tweede helft van de avond met gemak los totdat de oren piepen en de nek pijn doet.
Vitos Rum
Met de voorkennis dat dit het eerste optreden van Vitos Rum in 10 jaar is, was het niet gek geweest als de boel was platgeslagen als een lauw pilsje na het geweld van Amberjacks. Krachtige hardrock, heel dicht tegen de vroeg metal aanliggend, krijgen we uitgeserveerd alsof er geen lange break aan vooraf ging. Dan speelt natuurlijk wel mee dat een aantal leden bijna dagelijks met andere groepen en in andere stijlen optreedt. Weer is het die natuurlijke souplesse waar bij voorgaande ook aan gerefereerd werd. Misschien extra ondersteunt door het idee dat het éénmalig is en echt álles gegeven mag worden. Marjolein heeft een prachtige stem die precies tussen mooie melodie en ferme power inhangt en zo jaren 70 hardrock een moderne, smakelijke twist geeft die beklijft. De set verloopt vloeiend, is degelijk opgebouwd vol van pompende rock waarbij de bloeddruk rap stijgt. Het is eigenlijk te zonde voor woorden dat deze Europese tour met slechts één show alweer voorbij is. De magie tussen de muzikanten levert meer dan de vier losse delen opgeteld. De kurk gaat nu voor een aantal jaren terug op de rumfles. Laat het alsjeblieft géén tien jaar duren voor de geest er weer uit mag!
Stewie Brick
De aliens zijn geland en houden van lawaai. Het is geen grindcore, geen hardcore en ook al geen death metal, maar een interplanetaire mix van waanzin en geweld. Met een gabberbeat een trap in de ballen krijgen waarna onaardse schreeuwen tot op the thuisplaneet van Stewie te horen zijn. Ergens tussen samengeraapt, pseudo-geïmproviseerd en serieuze songs wordt een vermakelijke set in elkaar geschroefd met een stuiterende brulboei aan de leiding die regelmatig richting publiek loopt. Meer dan voor de toeschouwers waarvan een aantal hoofdschuddend de uitgang zoeken, is het een louterende sessie voor de muzikanten. Niet de grootste act van de dag, maar een perfecte uitsmijter die je een heerlijke trap na geeft. Vriendschappelijk dan… alhoewel?
Martijn Welzen
GALERIJ
📸 John Piepers
SOCIAL MEDIA
📸 Azijnfabriek Roermond
📸 John Piepers
📸 Bright Waters









































































































































